TANKAR med stor bokstäver!

Gahhh! Jag hinner inte med. Dagarna går alldeles för fort! Jag hinner inte vakna innan dagen är över och det är dax att sova. Det känns som om jag ska hinna med hundra saker under dagen som jag egentligen borde hinna med, men jag hinner bara med hälften. Ibland tänker jag på hur mitt liv ska sluta? I kaos? Sönder stressad? Det går ju inte att tänka jag är inte så gamal egntligen om jag tänker efter. 16 år? Jag har hela livet framför mig. Men jag älskar att ha saker att göra och pussla med livet. Hjälpa andra, träffa vänner, hinna med skolan. Fixa med mina underbara hästar. Engagera mig i massa saker så att alla andra ska tycka allt är bra och trivas. Träna, tävla. Allt ska hinnas med på en dag. Jag måste verkligen lära mig lägga undan saker som jag egentligen inte behövs göras. Som andra kan göra som kanske inte har en miljon saker att göra som också även gör det istället. Men jag tycker ju att det är så kul.
Men som nu är jag förkyld. Kroppen säger NEJ med stora bokstäver. Men jag är så puckad och bara fortsätter i samma tempo. Inte tid att vara sjuk. Jag är säkert jätte klok som skriver detta men jag kommer ändå inte ändra på något. Bädda ner mig själv är inte ens på kartan. Då får jag för mycket energi i överflöde. Som en häst som vilat länge. Det kryper i hela kroppen. Den vill bara bocka runt och vara lycklig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback