Träning på Gozan

Idag är det tisdag och då är det träning som alla andra tisdagar. Jag red fram och det kändes sådär och jag hade ingen riktig inspration. Vissa dagar känner man så. Speciellt när huvudet känns ihop tryck till en liten kub. Men jag kämpade på. Gozans huvud var nog mer utanför ridhuset i vissa stunder. 
Idag tränade vi bara på lydnad. Fram för skänkeln. Och att hon ska ta min upptagningar. Det gör hon men att jag ska kunna reglera tempot. Jag har en sådan sjukt känslig häst och ibland glömmer jag bort det. Stackars Gozan som blir förvirrad. Men jag fick mig en rijäl tankeställare efter träningen. Det behövdes verkligen. Hela passet kändes bara BLÄ. Men sedan när jag man får höra att allt såg jätte bra ut och att vi passar super ihop. Så kom den där tanken igen som Anna jämnt och ständigt tjatar om. Det kan känns hemskt men synen från backen kan vara helt annorlunda. Bara hästen trampar ojämnt ett steg så känns det vinglit men det syns inte från backen. Det är rätt sjukt hur annorlunda allt kan se ut medans känslan är blä dålig.

Men det är bara att kämpa vidare och det är så roligt. Jag blir aldrig sur på hästen utan på mig själv men ibland låter jag frustationen gå ut över hästen och det är inge bra. Det har ändå blivit bättre. Nu ska Jenny Göthlin ta sig i kragen och sumera över träningen och öva lite själv tills fredag då det är en ny träning med programridning.
Hoppas ni haft en bra dag. 
Jenny 

Jag är så trött på att handla på hemköp. Så jag strejkade idag och följde inte med in. Häst människor överlag är nog inte så duktiga på att handla på bra sätt, det burkar inte finnas så mkt tid över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback