Dag 2!

Ja då ska jag ta och berätta om dag 2 på kursen. Först vill jag säga eller jag kan inte riktigt uttrycka mig om hur insperard jag är just nu. 

Vi fick börja som dag 1 att rida övergångar. Trav- skritt. Trav- halt. Galopp skritt. Osv. Gozan gjorde det fint. 
Sedan fick vi fortsätta med att rida öppna volt sluta på fyrkanten. Det har blivit så mycket bättre. Lättare i ena varvet. Men jag fick till några riktigt bra i vänster varvet till slut. Roligt! 
Jag kände att möjölsyran hade kommit ordentligt här. Sedan till galoppen. Vi började med att galoppera på fyrkanten och öka på långsidorna. Jössös vilka upptagningar. Helt fantastiskt. Efter det var det dags att visa förvända galoppen. Jag vill på tok för mycket. Håller för mycket i innertygeln och hon slår över. Ja hon har tok lätt att byta. Så nu är det öva öva förvänd galopp. Eller förvända galoppen har hon inga problem med men att just vända över och sedan fortsätta. Mer styrka och jag gör rätt kommer det vara plätt lätt. 

Nu kommer Gozan få longeras i två dagar. På fredag är det på´t igen bara. 

Nu ska jag sova!
Natti natti 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback