Så lite kan förstöra så mycket!

Avundsjuka, höga sig själv till skyarna, klancka ner på andra, inte ta åt sig kritik. Listan kan bli lång. 

Alla har varit avundsjuka någon gång. Jag tycker det är bra att vara det! Men när det förändras till en attitydfråga och ett hot mot personen. Har det gått för långt. Det är ofta problem har uppståt och det är avundsjukan som ligger bakom. Alla kan vara avundsjuka men förändra det till något annat. Beröm den personen och erkänn att du är avundsjuk. Det är okej att någon annan kan vara bättre än dig. För du kanske är bättre på något annat som den här personen inte är. 

Att inte prata med en person på grund av något sånt här blir bara negativt och tråkigt. Till slut slår det tillbaka. 
Försök att hitta det positiva i det hela och prata i stället med personen. Personen kanske kan hjälpa dig med vad du är avundsjuk på. Jag tror man måste vara rätt mentalt utvecklad om man ska kunna våga göra något sånt här. Men man måste alltid börja någonstans. Så är det i alla fall. 

Och du! Höj inte dig själv till skyarna, risken är att du faller. Dom orden har jag haft i huvudet hela dagen! 

OBS!!! DETTA ÄR INGET TILL NÅGON PERSON ELLER LIKNANDE ÄNDAST MINA EGNA ÅSIKTER 

Kolla i övrig in denna länk! Den är så rätt!! ---->   http://www.youtube.com/watch?v=pXJ-aCpwIK8&feature=share

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback