Phuu!

Hej hej!

Okej, idag var ju vetrinären här. Först berättade jag att han hade sett halt ut igår och vad jag gjort för något och att han halkat till på några ställen.  Tex vid tömkörning. Så jag sprang först med honom fram och tillbaka. Då sa hon att han var halt på VÄ fram och HÖ bak. (det var antagligen för att han är gammal och jag tog honom direkt från boxen). Så vi gick in i lilla ridhuset och longerad i alla gångarter och där trava han och galoppera jätte snällt och fint i båda varven. Sedan gick vi ut utanför kuskstallet och longerade där, på jätte taskigt underlag och där travde han bara. Han var inte halt där heller så sprang jag med honom igen då var han inte halt heller. Sedan bestämde vi att jag skulle slänga på tömkörnings gerjer och han var inte halt där heller. Därför vart diagnosen, överansträngd. Eftersom jag tömkörde honom i en vecka när jag inte hade någon sadel, så trodde hon att det kom därifrån. Att han har haft eller har träningsvärk eller sträckt sig. Så skritta 10 dagar i en timme om dagen. Sedan sätta igång honom igen. Så trodde hon att det skulle bli perfekt. Jag fick även massa tips med tömkörningen och hur jag ska göra när jag börjar träna igen. Så han ska få massage näst vecka igen och sedan ska en kiropraktor komma ut. Kicki eller vad hon heter, Helena skulle fixa ut henne. Asså det känns så skönt att få vet vad det är och att det inte var värre. Sedan är han även mer musklad på ena sidan och lite sånt. Känns så skönt verkligen. Hon tyckte att jag skulle ha kvar honom på gräs så länge som möjligt. Ja det var allt om vetrinären.

Rebecca har ju varit här och jag har verkligen haft så kul:D Det hoppas jag att du också haft Becca??;) Vi var i stan och shoppa det vart två par pikeér, två par trosor. Första höstplagget en kjol från H&M. Jag har även hittat en höst jacka jag vill ha. Och jag har ju faktiskt pengar till den så det blir kanske en dag in till stan och shoppa den:P Sedan har jag hittat mina solglasögon som jag letat efter hur länge som helst typ^^. Ja vad har hänt mer vi har mest umgåtts och solat lite^^ Längtar tills Rebecca flyttar till Uppsala då kommer vi träffas mycket oftare.
Imorgon är det upp tidigt. Har utsläpp. Kul NOT! Asså jag har haft 32 pass och jag skulle haft 23. Lite för mycket va??
Det vart ett långt inlägg nu. Inte bra när man inte har bloggat på ett tag. Kommer säkert på något mer att skriva sedan.

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: rebecca

det har varit riktigt kul och skönt att vara hos dej ! tack för en underbar vecka ;) och en vecka till uppsala nu sen kommer de bli ändrig på allt :)<3

2009-08-09 @ 00:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback