Dagens Fråga?

Tyckte ni att jag var dum som red ut själv i skogen i mörkret? Jag låg ju som sagt inte på plus sidan hos min morsa..

Asså jag har världens snällaste häst att rida ut på. Han är jävligt rädd för rådjur. Att han stannar och blir som en staty och glor ett tag, slappnar av och går vidare. Han har gjort en sak i skogen det var när det kom ett rådjur ut springade ur skogen, han vände och stack. Men han stannade på engång när jag tog tag i honom. Och det gör han alltid. Det kan kännas som att han är lite het när man skrittar på lång tygel man han sticker aldrig.

Säg vad ni tycker!

Kommentarer
Postat av: Liv

Även om man har en snäll häst som Ruben, så för säkerhetens skull ska du inte rida ut själv på honom, eller på någon annan häst heller. En dag kan det hända en olycka även med den mest snällaste av hästar. Okej om det är ljust men är det mörkt så är det en stor risk om du skulle ramla av och göra dig illa och hästen sticker och du inte kan gå någonstans eller få tag ¨på telefonen för du har för ont, du kan svimma eller vad som helst.. Det är farligt. Så jag håller faxtist med din mamma om att du inte skulle gjort så, för hon vill ändå ditt bästa och hon är rädd om dig, även om det verkar sjukt jobbigt och att hon e överbeskyddande osv. Min mamma är likadan:)



Själv är jag bara glad att det inte hände3 någonting:) kram

2009-11-08 @ 22:57:55
Postat av: Ida Carlsson

Mm det kanske var lite osmart. Jag vet att det inte hände någonting men man måste alltid tänka på riskerna..

Love U <3

2009-11-09 @ 19:20:32
URL: http://syskonkarlekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback