Kurs- Dag 1

Hej!

Idag var det dag ett på kursen. Åå vad det verkligen behövdes. Vi har kommit på att hon troligen är brunstig. Vem är brunstig mitt i vintern liksom? Aa hon tänker väl mer på vackra hingstar än sitt jobb!!

Okej kursen de här två dagar består av lösgjordhet och hitta rätt känsla.
Det är alltså dressyr/markarbete. Därför lite bommar.
Vi började med att rida fram hästarna i trav rida slalom, volter och öppna (förvänd öppna i mellan åt). Sedan fortsatte vi med att rida över solfjädren. Bommarna var upphöjda på olika höjder för att hästarna ska lära sig att lyfta på benen. (jäklar vad Patch trava).Min ville dock inte riktigt gå över. Detta ska övas på.

Vi forsatte sedan på galoppbommar. Hade ingen bra känsla alls. Framförallt inte i höger och struntade helt i vänster skänkel och i  mig. Idet läget har jag väldigt lätt att bli arg. Men jag har lärt mig att kontrolera mina känslor! Men det var bättre iaf.

Träning idag avslutades med lösgörande skänkelvikningar och det har vi därimot övat på..
Där kändes hon mera avslappnad och följsam i bogarna och över ryggen.

I morgon kommer det nog gå mkt bättre. Det märks att vi inte tränat på ett tag- Ja jag är beroende av min tränare just nu. Som ett stöd!! I morgon eller i kväll ska jag lösa i licens.

Vi hörs i morgon. I morgon ska jag förbi Guro en sväng!!



Det här är Gozan för 1-2 år sedan.
Hos förra ägaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback