Presentation av Hästarna- Cacaoccino

Cacaoccino även kallad Kakan till vardags.
Kakan är en dam på 17 år. Hon är pigg och glad och alltid på hugget. Hon är livrädd för att någon ska ta hennes mat. I stallet är hon även kallad rasist då hon hatar alla vita hästar (förutom Gozan och Mambo) och i övrigt alla andra hästar också. Hon är lite av en hal ål i vatten.
Det är en fantstisk häst att rida, framförallt när man är själv i ridhuset. Hon gör fina skolor och galoppombyten. Har lätt för att samla sig. Dock är det en häst som lätt blir stressade och förklaringen ger sig att hon faktsikt är Fullbold. Min livrädda mamma köpte sig ett fullblod, men de har fått ett fantastiskt förtroende för varandra.

Kakan köpte vi av en familj i uppsala. Hemmet var viktigare en priset och jag tror, eller nej jag vet att Kakan trivs toppen bra på stäket. Hon går tillsammans med en vit ponny (som nu ska flytta).

Kakan är startad i rätt höga klasser i hoppning och dressyr. Hos oss är hon bara träningshäst. Hon hjälper mig väldigt mycket med att utbilda Gozan då jag kan få fram en känsla på henne och sedan föra vidare det på Goz.

Det Kakan gör allra häst är att stå i sin box och fisa på dagarna och äta morötter. Och självklart pussas med mamma.
Nackdelen med Kakan är att hon lätt känner sig trängd i tex ridhuset, hon skulle aldrig göra något dumt men hon blir lätt sur och arg. Men som sagt det är sto i sina äldre dar.

Lilla Kakan dig kommer man aldrig glömma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback