Lång dag.

Hej hej!

Idag har det varit en lång dag. Jag hade först utsläppet i Lillstallet och mamma i Bullerbyn. Det gick fort men det var så jäkla varmt bara. När alla hästar var ute började jag mocka åt Ruben och fixa påsar och vatten och sånt. Sen forsatte jag med samma saker hos Kakan och Junior. För er som inte vet är Junior Agges häst. Agge är stallchef i Bullerbyn och vän till mamma. Jag red Junior först han har inte gått på super länge så vi tog det lite lugnt. Sen lunchade jag bullerbyn och åt själv. Efter lunch red jag Kakan på hoppbanan. Mycket över gångar och lite öppna och sluta. Mkt lösgörande. Hon fick beta lite efter passet. När jag väl ridit två var det bara en kvar. Mitt hjärta. Jag red honom på dressyrbanan och det gick bra faktsikt. Han fick jobba ordentligt. Men han tyckte nog det var kul. Jobbade mycket övergångar på honom också så han blir lite kvikare. Han kändes verkligen super fresch idag och han gick verkligen framåt. Han får sådan jäkla shwung som man pratar om. En riktigt häftig känsla. Alla pållar fick duscha efter passen eftersom dem vart super varma och svettiga. Kakan och Ruben fick beta lite idag också. Snart är det dags att börja beta lite på gräshagarna!

Nu är jag helt slut och har brännt mig på armarna. Vi satt ute och åt middag för första gången i år. Ska snart gå och lägga mig.

Kram Jenny

 Förra sommaren efter tömkörning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback