Fina hästar!

Hejsan!

Ännu en dag har gått och jag har fått mycket gjort.
Dagen började som vanligt på helger att mocka lite och så fixade jag foder. Jag hann till och med rida Kakan innan vi åkte och red på Lejondal. Även om det var en snabb ridning så var hon grymt fin idag. Uteritten igår gjorde nog toppen bra. Hon trampade på bra och kunde kräva lite mer av henne idag än vad jag kunnat gjort dom senaste gångerna jag ridit.

Kakan fick gå ut i hagen igen och pappa hade tagit in Gozan. Jag fixade henne, borsta, linda och allt sånt.
Vi lastade vid 11.00 och efter att köpt lite fika på vägen så var vi vid lejondal vid fem i halv.
Gozan var hur fin som helst. Ganska flack i galoppen. Jag glömde ta av bootsen bak, hon gillar inte det. Men jag fick till galoppen helt okej sedan och efter ett tag så vart hon hur loss som helst. Ojoj vilken känsla jag hade!!
Min duktiga lilla prinssesa. Det är så himla roligt att åka och rida sådär för man får massa inspration när man rider med folk som gör samma sak och verkligen är så koncentrerade! Så roligt...
Hem till stäket efter lite fika och prat fick ett fleece täcke med mig hem till Kakan av Wodkas mattar, tack tack!!
Väl hemma så fixade jag klart i stallet och sedan kastade vi oss iväg till, jag några vet nog vart.
Men jag har varit och hälsat på min gamla häst idag, Ruben. Har inte hälsat på honom sedan jag lämnade honom hos hans nya ägare. Han trivdes så bra där och dom är sååå nöjda med honom. Han hade varit lite busig och dom har haft lite problem men nu går det framåt! Jag är så glad över att jag hittade ett så himla bra hem till honom. :-)

Tillbaka till stallet och myste lite med hästarna och kvällsmockade och fyllde vatten. Jag vet vi är en riktigt hästnördfamilj;)

Vill även passa på att Gratta Nina och Mackan som det gick toppen bra för på tävlingen:) Grattis!!

I morgon kommer det bli en lång dag..

Kram Jenny

 

- Den här lilla Killen var jag och pussade lite på idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback