Markarbete för Stina

Hej hej!

Idag var det markarbete för Stina som stod på schemat. Jag hade verkligen inga förväntningar alls. Det gick helt okej. Hon är rätt orutinerad på bommar och då är det inte lätt. Vi hade Sex travbommar på ena långsidan, galoppbommar på andra och cavaletti serie på kortsidan. Jag red dock inte över Cavalettin.
Travbommarna gick bättre och bättre. Hon var spänd i början men hon slappnar ju av mer och mer.
Höger galoppen måste vi jobba massor på verkligen även om den blir bättre och bättre. Hon ville inte galoppa i höger över bommarna. I vänster gick det efter många om och men.
Sedan får jag väldigt hon när hon stannar och sedan typ hoppar över bommarna. Så nästa gång blir det till att ta ipren innan. Mycket har att göra med att i hoppsadeln (ja jag har en) trycker jag i hopp beckenet på ett annat sätt och då gör det lite ont. Men hon var duktig för att vara första gången och Stina bara garvar typ:P
Det kommer hjälpa oss mkt i dressyren med att hon får gå över bommar.

Kakan har jag även ridit lite på idag. Hon var väldigt stel och pigg. Men hon är inte sådan som blir dum när hon blir pigg så det är skönt. Red bara lite lösgörande och lång och låg. Ej halt eller varm och ännu bättre i benet idag.
I morgon är det träning som gäller och jag är väldigt taggad:D


Kommentarer
Postat av: lina

Sv: Jaha gud vad jobbigt det blev nu, men jag kommer gå på lördagen om det är då :=)

2010-11-09 @ 16:48:08
URL: http://claraochlinashast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback