Svar på Frågestund!

Estelle http://stockholmsryttarna.blogg.se

- Vad har du för mål 2010 och så? Kan du inte lägga upp lite av din utrustning? Träns, schabrack, benskydd osv :)

Svar: Mina mål för 2010 på Gozan är att få henne mera lösgjord och med mig. Detta går redan med stormsteg framåt. Att hon ska vänja sig vid olika miljöer och utsätta henne för olika saker. Mitt mål är att hon ska jobba mer och mer själv och på rätt sätt. Kakan ska få bort sin lilla mage och så övar vi mycket på att få en lugn skritt och inte hetsa i galoppen framförallt i galoppombytena.. Självklart kan jag lägga ut om min utrustning.. Vart ska jag börja bara ;-) Vi får se om jag kanske börjar med första delen i morgon.

Anonym: Berätta några "Hemliga saker" som nästan ingen vet om dig.

Svar: Oj, det var en svår fråga. Jag vet inte om man ska se den personlig. Du som är den anonyma kanske vill veta massa hemlisar om mitt liv som är personligt ;-) Hm en sak är ju att jag har fler rosetter i hoppning än i dressyr :D Fast det är ju ingen hemlighet direkt... Vad vill du veta igentligen??

Anonym: Hur kommer det sig att du har två ston?

Svar: Det bara blev så. Jag skulle absolut inte ha några ston efter ponnyn som vi hade. Framförallt inga stora hästar som var ston. Men Kakan köpte vi ju mest åt mamma men jag rider henne också en del. Där kollade vi igentligen inte så mycket efter sto eller valack eftersom det är rätt svårt att hitta en häst med dom kraven som vi hade. När jag köpte Goz nu skulle jag absolut inte ha något sto. Av alla dom hästar jag kollade på den här gången var det bara två ston och självklart vart det det ena stoet :) Är inte alls någon sto människa men dom är hur härliga som helst och ångrar inte en sekund att det vart så!

Stili: http://stilis.blogg.se

Vilka tävlingar och klasser ska du rida nästa vår? Olika med olika hästar?

Svar: Jag vet inte riktigt vilka tävlingar än eftersom inte tävlingsterminen kommit upp ännu. Men första blir nog Gustavsberg dom brukar ha en rätt tidigt. Jag kommer satsa mest på Gozan. I början kommer det mest bli LB program men sedan får man se om det går bra så klättrar vi upp till LA. Jag kommer försöka åka ut så mycket som möjligt! Kakan kommer nog bara få gå hemma på tävlingar vi har. Men vi får se vad som händer och sker.

Anonym: Vad ska du gå för linje på gymnasiet? Och vilken skola?

Svar: Många tror nog att jag direkt svara ströms eller flyingen. Men icke sa nicke. Det kommer antagligen bli Ekonomi Jurudik eller Sam ekonomi. Har inte bestämt mig riktigt ännu. Jag har kolla in Jensen och Klara men inte bestäm mig ännu.

Är ni nöjda med era svar??? Annars får ni säga till ;-)

Kramar Jenny


Kommentarer
Postat av: Julia

Det var mycket du hunnit med på din dag!!!



Kram Julia :)

2010-11-24 @ 07:17:04
URL: http://mypica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback