Fina hästar!

Vilka underbara hästar jag har!

Gozan red jag på kandaret idag. Red mkt tempoväxlingar i början och fortsatte med skänkelvikningar. Sedan lite övergångar skritt trav. Fortsatte sedan med att galoppera lite och försöka få koll på bogarna. Helt ok lite stapplig i början.
Sedan satte jag henne på en volt och påbörjade lite sluta. Bara några steg och sedan rakrikta. Hon fattar så snabbt!! Sedan galoppen jobbade jag med rätt mkt. Höger vart bättre och bättre och om hon släpper loss i den så är hon underbara i vänster. Jobbade med tempoväxlingar på raktspår att hon verkligen ska vänta på mig och sedan lite sluta på volt i galoppen också.

Kakan skrittade mamma och travade på lite i början. Sedan hoppade jag upp lite och fick känna lite. Så mjuk och fin! Hon är så rolig när hon blir sur. Började med lite öppna och skänkelvikningar. Galoppen var rund och fin och sedan några byten riktigt roligt!

Idag var en bra dag att rida! Helt underbara känslor ibland. I morgon är det träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback