Vilan slut!

Halloj alla läsare!!

Idag slutade Gozans vila. Dagens pass bestod av massa lösgjordhet.
Jag började med att sitta på en liten snögubbe i skritt,(som jag kallar det). Få igenom böjningen och få lite kontroll på bogarna samt bakbenen. Forsatte sedan med traven, la massor med volter och bara jogga igång.
Sedan blev det snögubbe volten i trav också, den är väldigt enkel och nyttig. Forsatte sedan med övergångar mellan skritt och trav. Där var målet att hon skulle bli kvick fram för skänkeln.
Forsatte sedan med serpentiner. Det är min favortit också och väldigt bra för Gozan. Det växlar fort mellan varven och man måste verkligen tänka och vara snabb. Sedan en lite skrittpaus.
Igentligen brukar jag börja med galoppen rätt tidigt men med tanke på att hon haft vila så ville jag lösgöra henne ordentligt. Sedan fortsatte jag med galoppen. Lösgjordhet där också. Red mycket volter, olika storlekar och tempoväxlingar. Efter galoppen kände jag mig klar och hon blev avskrittad. 

Hon känns verkligen toppen bra just nu och på onsdag kommer equitarepeften och ska kolla båda hästarna. 

Hoppas ni haft en bra dag. 

Jenny

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback