Tankar!

Hallu!

Okej, jag försöker alltid göra så att alla ska må bra och ha det bra. Vara nöjda och leva livet. Ibland vill jag hjälpa till lite för mycket och ibland tar jag på mig lite för mycket. Men jag älskar att ha mycket att göra. 
Jag behöver inte alls hjälpa till med allt eller se till att andra är nöjda. Men jag gillar det. Att göra andra nöjda. 
Jag försöker alltid göra rätt och om jag inte gör rätt gör jag om. Jag hatar att misslyckas. Jag har aldrig krav på andra. Men det jag räknar med är att man i alla fall ska vara trevlig tillbaka. Det kan man inte alltid räkna med. Framförallt inte inom hästvärlden. 
Men när man gör något hela tiden som hjälper andra människor och så får man inte ens ett tack tillbaka. Om man har tur får man inte en käftsmäll tillbaka. Som jag sa jag räknar inte med att få något tillbaka. Men ibland kan det gå övergränsen och då sätter jag ner foten för mig själv. Det här går inte. Jag kan inte slita ut mig för andra saker. 

Många kan nog tro hur jag hinner med allt. Skola hästar leva? Men om jag inte hade haft allt att göra och jag inte hade haft hästarna hade jag aldrig klarat av skolan. Men på något sätt klarar jag lik förbaskat av skolan galant med hästarna. Mina föräldrar är sten hårda med att om jag inte sköter skolan blir det inga hästar. Jag lever för hästar därför går skolan först. That´s it!

Men åter tillbaka. Jag måste sluta vara så snäll jämt. Jag kan inte förändra världen och framförallt inte förändrar personer. Men jag kan ändå påverka på något sätt! 

God natt och tack från en tänkande Jenny med ond rygg. Som bara har massa matte i huvudet just nu. Ska bara komma ihåg det tills i morgon också! 

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Stili

Du måste välja på vem och vad du lägger din energi. Flera är inte ens värda att du bryr dig om dem och ännu mindre att du ödslar din tid på dem!

2011-11-22 @ 08:24:57
URL: http://stilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback