Fundering!

Hmm, fick en kommentar idag från min vän Malin!

Det här med att jag alltid håller koll på hur mycket hästarna dricker. Det har nog alla i familjen blivit ännu nogrannare med sedan Kakan hade kolik. När man har haft hästarna ett tag och kan deras beteénden så vet man ju hur de fungerar och vad som är fel och vad som inte är fel. Som idag, Gozan hade inte ätit upp sin lunch. Om det hade varit Kakan som inte ätit upp sin lunch då hade jag tyckt att något var på tok för fel. Men Gozan är är en kräsen dam och idag passade väl inte höet som serverades. Men direkt när jag kommer upp från hagen till stallet. Kollar jag slämhinnor, temp och tarmljud. Det är sånt som bara går av sig själv. Dessutom att hon hade ätit upp middags höet och kraften. Samt druckit vatten. 

Från det jag får hem en ny häst börjar jag kolla deras beteénde. Vad dem reagerar på. Ger dom alltid det fodret dom stått på innan och sedan när jag känner hästen så kan jag börja mixtra med foderstaten hur jag vill och hur hästarna ska tränas. Jag tycker det är viktigt att man kollar vad hästen behöver för vitaminer och tillskott. 

Är det bara jag som är noga med detta? Ser till hur hästarna beteér sig osv?

Hmm... 



Kommentarer
Postat av: Stili

Jo, beteenden brukar jag också kolla. Får väl se det på det viset att om Janne inte jonglerat runt med vattentunnan i hagen och inte ger mig en enda blåklocka på hela dagen....ja då är det något fel...haha

2011-10-18 @ 18:05:06
URL: http://stilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback