Känsla!

Halloj! 

Både igår och idag red jag på Gozan. 

Idag funkade skänkelvikning in och skänkelvikning ut som rinnande vatten. Jag vart hel chockad. Ridingen igår som var blä-ridning hade givit reslutat. Efter att ridit fram ordentligt och verkligen hittat takten i galoppen. Just nu känns det som att jag behöver jobba väldigt mkt på traven. Hon har börjat trava så väldans mycket över ryggen så jag behöver få igenom den lite mer och få ner rumpan i sadeln. 
Vänster fövändagalopp funkade verkligen inte i tisdags och inte helt igår heller. Men det funkade idag. Kunde fatta från skritt i höger varv och fatta vänster galopp. Jag kände verkligen att bakbenen var under och jag hade en riktigt uppförsbacke framför mig. Vilken känsla det är när hästen bara bär runt än och man svävar fram för 2 sekunder sen måste man jobba igen. Dem små sekunderna som känns så underbart kan jag leva på hur länge som helst. När det kommer går jag som på rosa moln. Men nu har jag landat lite och laddar om till morogon dagens träning.

Först väntar dock skola och sedan HELG! I helgen åker vi på tävling till Solna. Det blir antaligen sista tävlingen för i år och sen är det bara att träna träna träna. 

Ha en bra dag i morgon! 

Sov gott

Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback