Summering av gårdens tävling!

Jag var så sjukt trött igår när jag kom hem så jag orkade inte blogga om tävlingsdagen!

Jag hade räknat att första klassen skulle vara klar vid 12 och att jag skulle rida vid halv 3 för jag hade startnummer 33. Men eftersom dom var så sjukt långsama. Så när jag kom vid 13 tiden (vi var lite tidigare då det gick fortare att åka dit). Men en halv timme. Då hade inte ens klassen börjat!!! Jag höll på att dö. Klassen skulle börja halv två och jag hade startnummer 33. Gozan stod i transporten 4 timmar innan vi red fram. Men hon var glad ändå. 
Så när det väl var vår tur att rida fram så var hon på hugget. Det känns som att hon tycker det är kul att visa upp sig. Jag joggade runt henne liten i början men med krav ändå. Först skrittade jag henne massor som jag alltid gör på tävling för att hon ska slappna av bra. Sedan började jag trava i vänster allt kändes bara så bra. Hon var inte ett dugg spänd så nu tänkte jag nu jävlar ska jag rida. Bytte varv till höger kändes bra där med. Böjde och bände lite så hon kom över ryggen. Seda skrittade jag igen. Tog sedan vänster galoppen och galopperade bara på fyrkantsspåret, full fart! Sedan byte jag varv samma där. Allt kändes så sjukt bra. Gjorde några övergångar mellan skritt och trav och trav och galopp. Sedan var jag klar. Som sagt eftersom det bara är LB än så länge. Behövs det inte så lång framriding. Inte på denna häst i alla fall.

Så på med kavajen och sedan skritta lite innan vi fick gå ner till ridhuset. Innan tog vi av benskydd och drog av stövlarna. Gozan har blivit så duktig på tävling, hon lär sig rutinerna.
Blandad kompott på bedömning idag. Men det här var klart vår bästa ritt. Hon var spänd och dumade sig två gånger. Men sedan var hon duktig. Jag fick rysningar i mellantraven. Shit... Dock tyckte domaren att formen var för rå. Hon menar säkert att hon vill att hon ska slappna av ännu mer. Det är det vi jobbar på dag ut och dag in! 

Min fina häst! Hon ska få ta det lite lugnt i veckan nu och så ska vi träna för Anna på fredag. Härligt! 

Nu får ni hålla utkik under veckan hur det går för oss i träningen! Idag blir det skrittmaskin! 

Kram Kram

Jag är så sjukt dålig på att ta kort på tävling. Det måste vi bli bättre på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback