VAKNA!

God morgon! 

Idag blev det en tidig morgon igen. 6.00 var jag uppe och påväg ner till stallet. Ut med hästarna och samma rutiner igen. Mocka, spåna, fylla vatten. 

Eftersom jag börjar 10.00 så har jag tagit det jätte lugnt här hemma. Duschat och fixat mig. Ätit frukost och allt sånt. 
Bussen går 9.04.
Idag är planen att jag ska rida Gozan och säkert Kakan också. Mamma kan inte koncentrera sig när hon är trött och då blir det pannkaka när hon rider. Gozan ska jag fortsätta jobba som igår. Jobba på den där förvända galoppen till höger. Sjukt svårt. Jag är i stort behov av att träna bara vänster benet? Det känns som jag har noll kraft i det. Även om det inte behövs mkt kraft i ridningen så måste det ändå finnas där. 

Kakan ska jag jobba lösgörande på. Och tempoväxlingar. Hon var pigg i går och det är svårt att rida henne när hon är på g när det är massa andra hästar i ridhuset. Jag vill inte att de där små bakbenen ska fara ut och göra illa någon. Oftast så ser man på henne att hon inte är en glad tant. 

Nej nu ska jag gå ut en sväng med Charlie sen röra mig mot skolan. 

Ha en bra dag! 
Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback