Jag lever!

Hej Allihop! 

Jag lever, det har bara varit tok mycket i mitt liv dom senaste dagarna. Jag ska förklara.
Jag bestämde mig för en häst som jag var nere och provred i skåne. Han veterinär besiktigades i torsdag men gick inte igenom. Då han hade strup pip och förändringar på röntgen. Strup pipet var tvungen att opereras inom kort och därför avslogs affären. Mycket tråkigt då det var en fantastisk fin häst som jag gilllade mycket. Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen. Hästarna jag köpt innan har alla gått igenom besiktning så detta var något nytt för mig. 

I torsdags skulle jag även åka och träna på Lejondal med Gozan eftersom jag ska tävla nästa vecka. Men hon fick tok panik i trailern och la sig ner. På fredagen när jag tränade för Anna så märkte vi att något inte var som det ska vara. Hon gav sig aldrig i höger varvet och går inte att ställa igenom. Det är klart att hon gjort något i trailern. Suck.. Men det är såhär det är att ha hästar. Färsk vara! Jag longerade lite igår och jag ser nog vad det kan vara för något. Som tur är kommer Charlotta på måndag och behandlar. Vi får se om det blir någon tävling. 

Inte nog med detta. I fredags såg jag att min förra häst Ruben är till salu igen. Han är nu 18 år. Jag köpte honom när han var 13. Det är inte snällt att sälja en sådan gammal häst som är väldigt speciell. Vi lovade honom en gång att han skulle få komma tillbaka till oss. Nu kanske är tillfället. Vi ska åka och hälsa på honom nästa vecka. Vi pratade med ägarna igår och dom var väldigt glada över att vi ringde. När jag fick se det här, jag grät så mycket att jag inte visste vad jag skulle göra. Tårarna bara rann och rann. Min Ruben ska inte behöva komma till någon som är dum mot honom för att han inte gör som dom säger. 

Ni tycker säkert att vi är galna. För vi kommer då stå med 4 hästar. Men Ruben ska få gå ut och vara häst. Ut på bete i sommar. Och så ska han få gå med polohästarna om 1 månad. Om det är så att han kommer. Vi har redan en box så vi skulle kunna hämta honom i morgon. Men ägarna skulle få tänka lite först. Men som sagt dom vart väldigt glada.
Idag ska jag få åka med Cattiz till stallet :) Så jag slipper cykla. Goz och Kak ska skötas om och så ska jag rida ponny ;) Det tar vi i ett annat inlägg ikväll.. 



Min älskade Ruben <3


Finaste Gozan <3


Denna skrutt häst som gick på 60.33% igår LB:2 Hon är 19 år gammal!! och stil going strong!! <3


Här är yvädret!! Hur söt som helst??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback