Tävling i morgon!

Hej hej! 

En glad Jenny som äntligen har fått tvättat håret. Med tanke på mitt lilla läkar besök i veckan har jag inte fått duschat ordentligt. Usch usch. Idag var första dagen och hårtävtt var ett stort behov. Jag kunde stått där inne hur länge som helst. 

Allt är klart inför i morgon. Kläder är framme, tävlingsmapp klar, hästen är tvättad eftersom hon såg ut som en dammhög, allt är putsat. Ja allt är på sin plats. På ett sätt är det skönt att tävla hemma plan men samtidigt inte. Det känns lite stressande. Man lägger saker överallt. Medans när man är på ute på tävling har man allt på samma plats. Men det ska bli roligt och det är Kakans sista tävling. Vi får se hur hon sköter sig. På Pay and riden. Testade jag att sätta mer tryck i henne på framridningen. Det sprack totalt. Hon vart super spänd. Så jag går på min magkänsla som vanligt och bara lugn lugn lugn. Och behålla det på banan så borde det nog gå. Hon var fin idag när jag red. 

Gozan har fått sprungit på longering idag. Hon var helt galen. Men tyckte nog det var skönt att springa av sig. Hon såg mycket bättre ut och vi kör på att vila oss i form. Om 2 veckor är det tävlingar på Ryttis då är jag anmäld hela helgen. Det ska bli roligt.

Nu ska jag hoppa i säng. Det blir upp tidigt i morgon också.
Kram Jenny

Kommentarer
Postat av: stili

Det kommer gå som en dans!

2012-04-21 @ 22:40:23
URL: http://stiliis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback