OS OS och OS

Jag gillar OS. Självklart också att självaste Rolf- Göran Bengtsson fick äran att bära fanan i år. Väl värd! 

Vad händer med media och sporten? Överallt ser man hästar och det har aldrig varit en sådan uppslutning runt ridsporten. Här om dagen när jag bläddrade i Järfälla- tidningen (MITT I). Helt plötsligt ser jag Tinne på en hel sida med fina Anton. Då trodde jag att det var ett skämt. Detta är fantastiskt roligt att Ridsporten gjort sig hörd och kliver fram i rampljuset! 

OS är igång och självklart kunde jag inte hålla mig vaken under invigningen. Det var lite långdraget tycker jag. 
Jag har suttit och kollat på lite allt möjligt här hemma när jag kom hem, gymnastik, pingis, simning, fotboll. Inget jag egentligen är jätte intresserad av men jag tycker det är rätt intressant att kolla på hur det utövar det och hur personerna lever för sin sport lika mycket som vi gör för ridsporten. 

Det är även ett väldigt bra samtalsämne. Om man skulle hamna i en situation där man inte har så mycket att prata om så kan man alltid prata om OS. 

Jag kommer följa OS självklart ridsporten. Men även de andra grenarna. Hippson har rätt bra uppdatering tycker jag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback