Åt rätt riktning!

Vi är påväg åt rätt håll! Jag tycker det gick bra idag. Det är bra för att vara Gozan. 
Vi började med att dansa runt på longeringsbanan. Lekte lite på bakbenen osv. Sedan var hon så underbart fin på framridning. Jag hade 100% kontroll från steg 1. Innan har jag inte haft någon kontroll alls. Hon har flängt runt och jag har inte kunnat styra. Jag hade en plan. 

Uppridningen gick bra och sedan tog det stopp. Hon vägrade gå någonstans. Red en diagonal och en öppna och sluta. Sedan gick det verkligen. Bråkade lite med henne sedan så valde jag att utgå. Det var planen. Jag fick henne lugn några varv innan jag gick ut igen. Det var planen. Det är synd att Fågelbro ställt in på söndag, nu är nästa tävling nästa helg på Sorunda. Vi får se hur det går nu! 

Nya tag och det är så fantastiskt roligt att vara ute på banorna och få rutin. Ett stort mål idag är att jag trodde på  mig själv och det borde fler göra! Det var roligt att rida runt där och hade en riktigt bra känsla! Kunde kontrollera henne med tempo och form. Nu ser vi fram emot en ny vecka med träning! 

Vi hörs 

Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback