Happy Sunday!

Halloj! 

Usch jag känner mig verkligen gamal av att blivit kallad faster dessa två dagar. Men lite charmigt är det! 
Blir inte bättre av att jag somna på soffan när jag kom hem. 

Idag har småttingarna ridit på Kakan och Gozan. Så lycklig, dessutom skrittat över en bom på Kakan. Det är så sjukt att se hur hästarna verkligen tar till sig att det är barn som sitter på dom.
Jag har idag ridit på Gozan och Calle!
Gozan: Red på kandaret som jag inte gjort på väldigt länge. Hon var så fin verkligen! Jobbade på bra men hon var lite slö pga värmen. Jag jobbade lite trav öppnor och slutor. Samt i galopp. Jobbade förvända galoppen och enkla byten. Jag försökte rida precis som jag ska värma henne på en tävling och det här verkade funka riktigt bra. Jag värmde henne precis som vanligt innan. Lite lägre och i ett lugnt tempo i trav, stora spår och flytta undan för inner skänkeln. Samma i galopp med tempoväxlingar. För att sedan ta upp henne lite mer och med lite mera tryck i bakbenen. Hon tar det så himla bra nu utan att flyga rakt i luften. Det är ett kvitto på att jag kommit långt med henne. Det är roligt! Nu är även brunsten över och det är väldigt skönt! 

Calle: Idag fick lilla Calle bara jogga lite lång och låg på utebanan. Han tog det bra. Han är så fin och efter fredagens träning känner jag att jag hittat honom bättre i traven. Men jag känner att jag har hittat honom mycket bättre nu. På tisdag ska han få vila. Vi jobbar vidare med basic jobb och bara lära känna varandra. Nu börjar han stå stilla när jag hoppar upp. Det gick fort för honom. Han har alltid gått iväg när man ska hoppa upp. När jag var och provred hann jag knappt sätta foten i stigbygeln förns han gick iväg. Jag ser det inte som något negativt för det går ofta att träna bort och på Calle har det funkat. 

Det har varit en bra lång helg, synd att det är över! 
Nu ser vi fram över en till härlig vecka! I morgon går Ruben ut på lösdrift! 

Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback