Härlig dag!!

Hej gott folk! 

Idag har vi tränat och gjort massor med hö-påsar! 
Jag har tränat båda hästarna idag och första träningen för Calle!

Gozan; var så himla fin verkligen! Mjuk och följsam, nu är det dags att göra film på henne. Dock måste jag ha hjälp eftersom jag inte har någon sladd till min kamera. Vi började med att jobba lite på volten. Lite övergångar. Sedan gick vi över att rida öppna volt sluta på långsidorna och sedan vända rakt upp i trav och göra två tempväxlingar på medellinjen sedan red jag varannan gång höger och varannan gång vänster. Perfekt övning för mig och Gozan! Hon blir liksidig och jag får tänka mycket! Hon gjorde det så himla fint. Sedan gick vi över i galopp och red lång galoppslutor och det var så himla roligt. Jag måste dock korta min läder för hon sätter mig lite i skiten i högerslutan då inte mina ben räcker till lite. Men hon fattar verkligen grejen på en gång. Så fin och MVG till hennes psyke idag! Alex klippte gräset precis vid dressyrbanan och hon vinkla inte ens på ena örat!
Calle; Han var lite upprörd så jag gick ner till dressyrbanan, han gillar inte skrittmaskinen. Han var fortfarande lite upprörd så Anna hoppade upp på honom först och han var så fin! Hon travade och skrittade lite och sedan hoppade jag upp. Vi tog det lite lugnt och red samma övning på honom fast utan öppnor och slutar. Jag känner att jag började känna honom bättre och hittade lite knappar. Så nu är det Calle som kommer få gå 2 gånger i veckan framöver bara för att jag ska få hjälp att hitta knapparna osv. Galoppen gick riktgit bra på honom idag och han var så fin. Kände att jag fick mera ytter sida och kunde samla bättre i galoppen. Nu i början är det väldigt basic och bara lära känna varandra! 

Det är lite dåligt med bilder eftersom jag inte har någon Iphone! 

Hoppas ni mår bra och nu är jag väldigt trött. Ska strax hoppa in i duschen och sedan träffa min gamla klass! Roligt värre! Men jag blir nog inte kvar länge jag är suuuuuper trött! 

Hoppas ni haft en bra dag! 

Kram Jenny 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback