Sommar!

Halloj! 

Vilket väder vi haft idag! Helt underbart varmt och soligt! Dock ska jag klaga lite. Det är fruktansvärt varmt med stövlar och hjälm på sig! Men nu ska vi härdas och svettas! 

Hästarna var riktigt fina idag! Jag började med att rida Gozan idag. Värmde som vanligt och tog sedan upp henne i formen och satte rätt mycket tryck i henne. Jobbade lite trav slutor samt galopp slutor. Jag kände att energin tog slut fort i värmen så jag red 20-30 min bara. Men det kändes riktigt bra. Red som på en fyrkant där jag hela tiden jobbar med att vända henne för ytterskänklar och tygel. Så jag verkligen får tag på ytterbak och bogen. Denna övning har jag jobbat mycket på och det är en perfekt övning till lära dem galopp pirutter. Man ökar svårighetsgraden ju mindre fyrkant och destomer samling. Mycket bra övning! 

Calle kändes också riktigt fin idag. Kommit mer på bakbenen och bär sig själv. Jobbade mycket övergångar och tempoväxlingar. Han känns verkligen super trött nu i värmen. Men det fungerar. Hade lite samma tänk som på Gozan. Men jag vill inte pressa honom lika mycket nu i början. Och han behöver mera ork. 

Jag tar det väldigt lugnt nu i början när det är varmt, innan hästarna har vant sig ordentligt. Sedan kan man öka på träningen.
Nu längtar jag fruktansvärt efter en dusch och så hoppade mamma in.
Vi har även idag släppt Ruben på bete. Han var lite ensam nu när vi var uppe och kollade honom. Men han såg ändå ut att trivas. Lill killen han var så glad när vi släppte honom. Dock hade han massvis med myggbett nu! 

Hoppas ni haft en bra dag! 



Happy Horse!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback