Stål kvinna?

1. Släppt ut hästar, mockat och fixat foder - Check
2. Skolan - Check
3. Pluggat - Check
4. Ätit middag - Check
5. Stallet igen. Ridit Calle de andra två vilade idag - Check
6. Sprungit - Check
Jag verkligen älskar mitt liv. Jag har saker att göra hela tiden och är inte en stund stilla. Ibland frågar jag mig själv hur jag orkar. Men jag tror faktiskt att allt går om man bara vill. Visst jag är inte alltid pigg och glad men jag har valt att leva på detta vis. Mamma trodde jag var galen som skulle gå ut och springa när jag kom hem. Men för att orka dagarna och rida alla hästar måste man vara stark själv.
Idag vilade Gozan och Kakan. Calle fick ridas och jag jobbade mycket övergångar och det hjälpte massor. Jag fick verkligen igenom honom idag. Men han blir klart trött snabbt. Men bara på dem här dagarna som jag har haft honom så har han blivit mycket mjukare. Det behövs bara styrka och kondis. Men han får massor med bra foder och rätt ridning så tror jag att det kommer bli super. Jag testade två galopp slutor och ett byte åt vardera håll och det gick riktigt bra faktiskt. Så roligt! Jag är så glad! 

I morgon ska jag till stallet på morgonen igen och ta ut hästar och fixa allt. Sen har jag Nationella i Engelska och sedan har jag bara en lektion och så slutar jag. Så det är en ganska skön dag.

Hoppas ni haft en bra dag!!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej hur många hästar har du? Står du i eget stall? Kan du inte ge tips på hur man får en bra sits :D

2012-05-17 @ 11:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback