Söndag!

Då var denna helg över. Jag har hunnit med ganska mycket idag. 

Morgonfordring stod på schemat då en tjej i stallet sålt det till mig. Alla hästar ute var det mockning och allt som hör där till. Papa höll på att fixa i stallet så jag gick runt och gjorde mest ingenting. Rätt onödigt egentligen. Precis innan lunch åkte vi upp till Anna och visade filmen. Jag hade redan bestämt mig men jag ville bara höra från proffset sida också. Nu blir det besiktning och röntgen.
Gozan kändes jätte mjuk och fin idag. Lite tröttare än igår. Jobbade mest lösgörande och böja och bända. Mycket volter och att hon ska ha lika mycket vikt på alla fyra ben i volter och böjda spår. Hon blir mer och mer böjlig och orkar mer och mer på rätt sätt. Duktiga Gozan!

Kakan kändes fin. Hon är väldigt tjock bara. Och snart ska hon ut på bete i några veckor. Lill skruttan. Jobbade lösgörande och hon får lulla runt i sitt egna tempo. Lite slutor och skänkelvikningar. Mest bara ställa åt olika håll och byta varv ofta. 

Ikväll har det varit grillning här hemma. Jo jag är utan min kära Iphone så det blir dåligt med bilder nu. Jag har en stenålders telefon utan kamera som vi köpte billigt på Elgiganten. Jag har flera här hemma men många är låsta till Tele2 och jag har Telenor nu. Men den är inlämnad i alla fall. 

I morgon är det markarbete för Gozan. Vi ska var ute och det var super länge sedan vi var med på det.

Kram 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback