Välkommen!

Halloj alla ni som läser min blogg! 

Det har hänt mycket här i mitt liv. I torsdag besiktade hästen som jag provred förra helgen. 
Vi hade inte tid förns kl. 19 så jag fick gå och va nervös hela kvällen. När Erik ringde mig dunkade hjärtat hårt. Först lät han lite sänkt, men sen kom det att det hade gått väldigt bra. Han hörde nog hur jag andades ut. Han var helt UA på både röntgen och besiktning. Hur coolt är inte det på en 15 årig häst? 

Jag vart så glad att jag hoppade upp och ner i köket. Vi bestämde att vi skulle hämta honom redan på fredagen. Erik har fött upp honom själv och därför är var det lite jobbigt för honom. 

Carthago är nu hemma på stäket. Vi hämtade honom igår och han stod stilla hela tiden i trailern. 
Calle är född 1997 e. Cairo- Nebraska. Utb St geroge och gör lite piaff och passage. Super snäll!
Han har tävlat en del och är inte tittig på tävling. 

Idag red vi första gången och det gick bra. Han behöver bygga lite muskler och få upp sin kondis lite. Men det började vi med idag. Det kommer nog bli bra när han är tillbaka. Han tyckte det var lite läskigt att spola fötterna och skrittmaskinen såg väldigt konstig ut. 

Gozan verkligen briljerade i ridhuset idag. Hon var så fin och lösgjord. Bästa Sandra red ut på henne igår och det märks när det är gjort! På måndag får hon nog gå markarbete igen. Dock om det är i stora blir det nog bara en liten kortis. Jag jobbade övergångar, tempoväxlingar, lite öppnor och slutor och att jag ska få tag på den där förbaskade ytter bogen i höger varvet. Jag håller för mycket i höger tygeln och böjer henne för mycket då blir det automatiskt att ytterbogen åker ut. Jag jobbar mycket med att ställa henne utåt och sedan inåt igen. Det hjälper mycket.
Fina hästar! <3


Det nya undervärket! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback