Fin känsla idag!

Planen med att rida program sprack totalt. Jag är trött på att rida i ridhus och nu har vi förmånen att faktiskt rida på polobanan. Det blev två dressyrpass på båda hästarna. 

Calle kändes så fin redan från start när jag tog tyglarna. Kandaret var på idag och allt bara klaffade. Började med att trava ett varv runt hela. Sedan jobbade jag upp honom lite i formen och traven kom direkt. Jisses vad han kan trava. Sedan jobbade jag lite tempoväxlingar och gick sedan in på volt. Jobbade övergångar mellan skritt och trav. Det var som att bara trycka på knappar! Sedan bar det i väg i en jäkla trav längs ena lång sidan. Det var bara att hänga med. Sedan jobbade jag lite galopp skritt galopp. Då fick han för sig och göra serier då var det bara att fortsätta. Travade av honom några varv. 

Ibland fattar jag inte vilken fin häst jag har. Han är så fantastisk som jobbar på så fint ibland. Nu ska jag försöka jobba så mycket som möjligt ute. 

Gozan fick även sig ett riktigt mördar pass ute. Hon trodde att jag skojade när hon förstod att hon faktiskt skulle få jobba och inte bara galoppera på polobanan. Jag har aldrig suttit på en häst som är så känslig. Man behöver bara flytta sig i sadeln så flyttar hon sig. Galopp skritt galopp funkade riktigt bra. Jag red för vänster galopp sedan skritt och sedan höger galopp. Så jobbade jag på lite och sedan testade jag bara att lägga om skänklarna och vips så var bytet där. Hon är så grymt duktig! Hon fick även jobba lite i trav på volt i snön och man känner verkligen hur varje muskel jobbar i kroppen. Underbart! 
 
I morgon har jag morgonfodring så ikväll blir det hemmakväll. I morgon ska även alla hästar tömköras. Det blir skoj! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback